728x90

Framework에서 기본적인 Sleep()을 주다보니 정확하지 않은 시간동안 잠들었다가 깨어나기 때문에 발생하는 frame loss라던가 정확한 latency 측정이 되지 않아서 정확하게 지정된 시간동안 잠들었다가 깨어나는 Sleep()을 찾게되었다.

 

동작에 대해 간단히 설명하면 Sleep(16)을 원한다면 Sleep(15)를 하고 남은 1ms은 while()을 돌면서 대기하는 방식이다.

 

참고 : https://blat-blatnik.github.io/computerBear/making-accurate-sleep-function/

 

Making an accurate Sleep() function | computerBear

There are many cases in programming where I wish the system Sleep() function was more accurate. Real-time rendering immediately comes to mind, as do animated GUI’s. In both of these cases you want some piece of code to run on a fixed timer, executing pre

blat-blatnik.github.io

 

728x90

+ Recent posts